Didžiausias knygynų tinklas „Pegasas“ atsinaujina

Svetainė

https://www.pegasas.lt/

Paslaugos

Development  •  UX/UI

„Pegasas“ – didžiausias knygynų tinklas Lietuvoje, valdomas „Alma littera“ įmonių grupės. Nors „Pegasas“ ir užima lyderio poziciją fizinėje knygų prekyboje, skaitmeninėje erdvėje konkurencija pastaruoju metu yra ypač aktyvi. Bendras apsipirkimų internetu skaičius auga, konkurentai nuolat kelia kokybinę kartelę, o rinkoje atsiranda kitų sričių e. prekybos žaidėjų, įtraukiančių knygas į savo asortimentą.

Siekiant perkelti „Pegaso“ e. parduotuvę į kitą lygmenį, reikėjo iš pagrindų perkurti esamą sistemą ir ją papildyti naujais funkcionalumais, kurie pagerintų naudotojo patirtį, padidintų pardavimų konversijas ir atvertų naujas galimybes verslo plėtrai. Jau pirmosiomis savaitėmis po naujosios svetainės paleidimo buvo pastebėti tiek ženkliai padidėję greitaveikos rezultatai, tiek padidėjusios konversijos.

#PWA

sprendimas

#UX/UI

dizainas

#paieška

produktams

#gretaveika

padidėjusi

Užduotis

E. parduotuvės atnaujinimas „iš pamatų“ tapo kompleksiniu projektu. Išsiaiškinę kliento poreikius ir atlikę techninį auditą, identifikavome pagrindines užduotis, kurias reikėjo atlikti: efektyviau perrašyti back-end ir front-end programinį kodą, sukurti PWA sprendimą, įdiegti tikslesnę prekių paiešką bei produktų informacijos valdymo sistemą (PIM).

Be to, atnaujinimas neapsiribojo tik apsipirkimo patirties klientams gerinimu. Įgyvendinti techniniai sprendimai kartu turėjo ir plėsti verslo galimybes, kurios leistų „Pegasui“ dar labiau sustiprinti savo pozicijas vystant daugiakanalę (omnichannel) prekybą. Pavyzdžiui, įvedant naujas prekių kategorijas ar įdiegiant papildomas paslaugas, tokias kaip, pvz., patogus užsakymų atsiėmimas fiziniuose knygynuose.

Pagrindiniai tikslai

1. Techninės sistemos kokybės patobulinimas

Esamų sistemų atnaujinimas (upgrade), aukštesnė kodo kokybė, didesnis našumas ir saugumas

2. Prekių ir paslaugų spektro išplėtimas

Atnaujinimai, leidžiantys leisti lengvai plėsti asortimentą ir pridėti papildomas paslaugas

3. Naujo dizaino (UX/UI) sprendimo sukūrimas

Iš pagrindų atnaujinta naudotojo patirtis ir apsipirkimo procesas

Sprendimas

Techninis sprendimas

1.

Įgyvendintas PWA sprendimas, padėjęs užtikrinti sklandžią patirtį platformos lankytojams bei greitaveiką.

2.

Magento e. komercijos sistemos atnaujinimas (upgrade)

3.

Įdiegtas produktų paieškos įrankis „LupaSearch“, įgalinęs greitesnę ir tikslesnę prekių paiešką

4.

Atnaujintas Akeneo PIM sprendimas, leidęs efektyviai ir patogiau valdyti plataus prekių katalogo informaciją.

5.

Įgyvendinti SSR ir kešavimo sprendimai greitesniam svetainės veikimui bei sklandesniam naršymui.

6.

Atlikta migracija į ArgoCD sistemą panaudojant Kubernetes.

Pagrindinės naudotos technologijos

Magento, PWA, Akeneo, Lupa Search

Pagrindinės naudotos technologijos

Magento, PWA, Akeneo, Lupa Search

UX/UI dizaino sprendimas

Siekiant pagerinti naršymo patirtį pirkėjams, padidinti konversijų rezultatus ir atliepti modernias dizaino tendencijas, „Pegaso“ e. parduotuvei sukūrėme naują dizaino sprendimą.

Justina

Justina

UX/UI Lead

Migracija į PWA tapo puikia proga iš naujo įvertinti anksčiau turėtus dizaino sprendimus ir juos patobulinti. Nors atrodytų, jog „Pegasas“ išlaikė panašų stilių ir jausmą, „po kapotu“ atlikome ne vieną pakeitimą. Jų visuma padėjo naudotojams greičiau atlikti norimus veiksmus ir aiškiau suprasti savo pasirinkimus visame apsipirkimo kelyje. „Pegaso“ komanda savo įžvalgomis, verslo poreikiais ir greitais sprendimais svariai prisidėjo prie to, kad UX/UI atnaujinimas vyktų efektyviai ir sklandžiai. Dažnai sakome, jog tik pusė projekto sėkmės priklauso nuo agentūros, o likusią dalį nulemia kliento produkto vadovo kompetencijos. Šis projektas leido tuo dar kartą įsitikinti.

Pagrindiniai įgyvendinti pakeitimai:
1.

Transformuota e. parduotuvės apsipirkimo eiga

2.

Sukurtas naujas UX/UI dizaino sprendimas

3.

Naujai įdiegtų funkcionalumų atvaizdavimas

Nors ir buvo atlikta nemažai dizaino pakeitimų, atnaujindami „Pegasą“ siekėme išlaikyti naudotojams jau pažįstamą patirtį. Viena pagrindinių užduočių UX/UI dizaino komandai tapo apsipirkimo eigos transformavimas. Taip padėjome pirkėjams greičiau atlikti norimus veiksmus ir aiškiau suprasti savo pasirinkimus.

Anksčiau apsipirkimas „Pegaso“ e. parduotuvėje buvo sudėtingas procesas, kuris iš pirkėjo reikalavo perteklinės informacijos ir turėjo techninių apribojimų. Kartu su PWA diegimu turėjome progą šį procesą paversti intuityvesniu ir artimesniu vartotojo jau pažįstamam standartui.

Projekto paleidimas

„Pegaso“ e. parduotuvė visuomet turi didelį lankytojų srautą, todėl senosios sistemos pakeitimas nauja tapo didelio susikaupimo ir tikslumo pareikalavusiu procesu.

Rytis

Project Manager

„Pegaso“ atnaujinimas mums tapo labai įdomiu profesiniu iššūkiu, kuris vertė pasitelkti naujas technologijas, kad būtų pasiektas kuo aukštesnis rezultatas. Jaučiuosi dėkingas kolegoms, kurie dažnai prisiimdavo pilną atsakomybę ir imdavosi iniciatyvos tiek tvarkant atsiradusius bug’us, tiek siūlydami egzistuojančių funkcionalumų patobulinimus. Jaučiu, kad komanda šiam projektui atidavė 120% savo jėgų.

Rezultatai

„Pegaso“ projekto rezultatai
1.

Kardinaliai padidėjęs e. parduotuvės našumas

Įdiegtų sprendimų visuma padėjo padidinti „Pegaso“ sistemos našumą.

2.

Sukurtas naujas UX/UI dizaino sprendimas

Dizaino sprendimas pagerino naudotojo patirtį ir supaprastino pirkėjo kelionę

3.

Įdiegtos verslą plečiančios funkcijos

Atsiradusios naujos e. parduotuvės funkcijos ir kategorijos leido praplėsti paslaugų lauką

Greitaveikos atnaujinimai leido „Pegasui“ tapti viena sparčiausiai veikiančių didžiųjų e. komercijos sistemų Lietuvoje. Įgyvendintas PWA sprendimas ir naujas dizaino sprendimas patobulino naudojimo patirtį svetainės lankytojams. Įdiegta produktų paieška padėjo pirkėjams savo prekes surasti greičiau ir efektyviau. Šių atnaujinimų visuma padidino „Pegaso“ e. parduotuvės konversijas, vidutinį krepšelio dydį ir generuojamą pelną jau per pirmąsias savaites po naujosios versijos paleidimo.

Be to, atsiradusios naujos produktų kategorijos leido „Pegasui“ sustiprinti savo pozicijas naujose prekių kategorijose ir išplėsti veiklą už tradicinių knygų, pavyzdžiui, edukacijos ar dovanų kategorijose.