„Tele2“ – Baltijos šalių telekomunikacijos

Tele2 yra mobiliojo ryšio operatorius, plačiai paplitęs Europoje ir populiariausias tinklas Lietuvoje, veikiantis daugiau nei 25 metus. Šis mobiliojo ryšio tiekėjas turi virš 14 milijonų vartotojų 9 šalyse. Būdamas plačiai žinomu prekės ženklu telekomunikacijų srityje, Tele2 siūlo itin platų paslaugų ir produkcijos spektrą.

 

Projektas

Tele2 turėjo stiprų poreikį naujos elektroninės parduotuvės kūrimui Lietuvoje. Šios kompanijos reikalavimai naujajai el. parduotuvei buvo didžiuliai, kadangi faktiškai visiems Tele2 vartotojams neišvengiamai tenka anksčiau ar vėliau apsilankyti jų el. platformoje. Supratome, kad šiuo konkrečiu atveju, Magento platforma yra tinkamiausias pasirinkimas – ji leis sėkmingai išplėtoti sudėtingą, personalizuotą el. prekybos sprendimą. Verta pridurti, kad Adeo Web komanda tiesiog dievina dirbti su Magento, todėl mes niekaip nebūtume pajėgę atsisakyti tokios galimybės pademonstruoti savo patirtį ir ekspertiškumą šioje srityje.

Iššūkis

El. prekybos parduotuvė buvo viena pagrindinių Tele2 veiklos sudedamųjų dalių. Ši platforma naudojama įsigyti ir atnaujinti mobiliojo ryšio operatoriaus planus, įsigyti mobiliuosius telefonus, suteikti reikiamos informacijos klientams, neskaičiuojant daugybės kitų Tele2 teikiamų paslaugų internete. Tuo pačiu svarbu paminėti, kad šis tarptautinis verslas įvairių šalių rinkose turėjo savitų integracijų, į kurias teko atsakingai atsižvelgti, kuriant el. parduotuvę. Nepaisant to, galutinis sprendimas privalėjo nuolat ir ženkliai augti, prisitaikant prie didžiulių nuolatinių lankytojų srautų poreikių.

Sprendimas

Mūsų pradinis darbo taškas buvo bazinio funkcionalumo reikalavimų, kurių sulaukėme iš kliento, įvertinimas ir pritaikymas galutiniam vartotojui. Pavyzdžiui, kai Tele2 klientas el. parduotuvėje rinkdavosi naudojimo planą, jis turėdavo net kelias personalizacijos galimybes:

  • Prenumeratos laiko juostą (mėnesiai, metai, t.t.)
  • Mėnesinį pokalbių limitą pagal pasirinktą planą
  • Trumpųjų (SMS) žinučių limitą pagal pasirinktą planą
  • Įrenginio tipą ir modelį

Visas šis turinys turėjo dinamiškai kisti priklausomai nuo vartotojo atliekamų veiksmų. Tokių sistemų pritaikymas vartotojams pagal asmeninius jų poreikius tampa iššūkiu net ir šiandien, ką jau kalbėti prieš penkerius metus, kai šis projektas buvo įgyvendinamas. Didžiąją dalį funkcijų teko kurti nuo nulio mums patiems, kadangi jokie įskiepiai, pilnai atitinkantys mūsų ir kliento poreikius, tuo metu neegzistavo.

Kitas, visiškai naujas, mūsų kurtas ir šiam projektui pritaikytas funkcionalumas buvo dinaminis slankiklis (angl. Dynamic slider), kuris galėjo savaime keisti nuotraukos dydį. Tuo metu vienintelis įmanomas būdas tai atlikti – keisti vietomis skirtingus, iš anksto paruoštus nuotraukų dydžius. Pagal kliento užsakymą, sukūrėme sprendimą, kuris keitė nuotraukos dydį pagal pageidavimus be jokių apribojimų. Dažnas šiuolaikinis vartotojas mano, kad prisitaikantis dizainas (angl. Responsive design) egzistuoja jau labai ilgą laiką, tačiau, iš tikrųjų, šio projekto įgyvendinimo metu, rinkoje tai buvo dar tik inovatyvi, neregėta idėja.

Tūkstančiai produktų ir prenumeratų pasirinkimo galimybių reikalavo nuodugnios filtravimo sistemos. Tad mes išvystėme analogų neturinčią, efektyvią ir vartotojui patogią Tele2 el. parduotuvės filtravimo sistemą. Taip pat visi produktų katalogai bei filtrai buvo paslėpti nuo vartotojų akių. Vartotojas galėjo naršyti produktus ir sulaukti momentinio atsako – tai tuo metu rinkoje taip pat neegzistavo ir buvo visiška naujovė.

Rezultatas

Šio projekto įgyvendinimas truko apie trejus metus. Pirmiausia sukūrėme Tele2 Lietuva el. parduotuvę, o vėliau, antrojo šio projekto etapo metu, buvo sukurta ir Tele2 Estija el. parduotuvė. Nuo pat pradžių šis projektas buvo vystomas subrangos sutarties pagrindu su kompanija Nortal, su kuria glaudžiai bendradarbiavome kurdami ir plėtodami sėkmingą galutinį produktą bendram užsakovui. Tai pasiekėme sklandžiu abiejų įmonių komandų bei savo srities ekspertų darbu. Aiškūs Tele2 kompanijos iškomunikuoti lūkesčiai, apjungti su Nortal patirtimi bei Adeo Web ekspertiškumu Magento srityje, garantavo šiam projektui užtikrintą sėkmę.