Daugiakanalė el. prekyba knygynams „Pegasas“

www.pegasas.lt

Pegasas yra didžiausias ir žinomiausias knygynų tinklas Lietuvoje. Pirmasis Pegaso knygynas duris atvėrė 2003 metais, o šiandien šis tinklas yra išsiplėtęs iki 33 aktyviai veikiančių knygynų. Nuolat kintanti verslo aplinka ir augantys klientų lūkesčiai sudarė sąlygas Pegaso internetinės parduotuvės atnaujinimui su tikslu išlaikyti rinkos lyderio pozicijas pasaulinių el. prekybos tendencijų kontekste bei pagerinti knygynų klientų patirtį. Senoji internetinė parduotuvė buvo sukurta Oxid sistemos pagrindu. Žinant viską, ką gali pasiūlyti Magento 2 tiek el. parduotuvės savininkams, tiek klientams – naujosios platformos pasirinkimas nebuvo sudėtingas.

Iššūkis

Šis projektas nebuvo standartinės Magento sistemos pritaikymas el. prekybos verslo modeliui. Pegaso komanda pas mus atvyko su dideliais lūkesčiais, kurių pagrindinis – išnaudoti beribes apjungtų pardavimų kanalų (angl. Omnichannel) galimybes Pegaso klientų patogumui ir patirties gerinimui. Tam reikėjo užtikrinti apjungtą, vieningą apsipirkimo patirtį tiek fiziniuose knygynuose, tiek el. parduotuvėje. Vienas svarbiausių šios užduoties tikslų – apjungti asmeninę Pegaso kliento lojalumo programą tiek internete, tiek ir fizinėse parduotuvėse.

Kitas iššūkis buvo kliento norimų integracijų techninis įgyvendinimas. Klientas pageidavo, kad produktų informacijos valdymo, apskaitos ir rinkodaros sistemos sklandžiai ir automatiškai veiktų išvien su naująja el. prekybos sistema. Tikslas – automatinis prekių likučio, apskaitos ir produktų informacijos atsinaujinimas, vykstantis be jokio, arba su minimaliu žmogaus įsikišimu.

Pegasas yra puikiai žinomas dėl savo švaraus, gražaus ir lengvai atpažįstamo dizaino, kuris yra svarbi prekės ženklo įvaizdžio dalis. Mūsų misija buvo užtikrinti, kad vizuali prekės ženklo strategija bei turinys nepriekaištingai atsispindėtų ir skaitmeninėje erdvėje.

Kaip manote, kas yra kertinis, sveikai funkcionuojančio el. prekybos verslo variklis, atidėjus į šalį visus vizualinius ir techninius išpildymus ar prekės ženklo įvaizdį? Jūs visiškai teisus, jei spėjate, kad tai – atsiskaitymo už prekes procesas! Šiuo atveju, Pegasas kėlė griežtus reikalavimus el. parduotuvės krepšeliui bei atsiskaitymui. Buvo aišku, kad šabloninis Magento funkcionalumas šių reikalavimų neišpildys. Laimei, kliento komanda pas mus atėjo su duomenimis, kuriais remdamiesi galėjome daryti išvadas. Viskas, dėl ko turėjome jaudintis, tai techninis kliento lūkesčių išpildymas, kuris leistų jų įžvalgas paversti realybe.

Sprendimas

Apjungti verslo kanalai (angl. Omnichannel)

Pamenate minėtą lojalumo programą? Mums pavyko jos efektyvumą kilstelti dar vienu lygmeniu. Nuo šiol Pegaso lojalumo kortelėmis pirkėjai gali naudotis ne tik fizinėse parduotuvėse, bet ir apsipirkdami internete! Taip pat, siekdami padidinti kortelių naudojimosi rodiklius, Pegaso parduotuvėje rodomos dvi prekių kainos – įprasta kaina bei išskirtinė kaina lojalumo kortelių savininkams. O tam, kad pirkėjas galėtų lengvai įsigyti trokštamą lojalumo kortelę čia ir dabar, ją galima įsigyti tiesiog atsiskaitant už prekes el. parduotuvėje.

Nuo šiol visos Pegaso knygynų tinklo nuolaidos yra automatiškai importuojamos iš fizinių parduotuvių į elektroninę erdvę. Tai reiškia, kad nesvarbu, kur jūs mėgstate apsipirkti – fizinėse ar el. parduotuvėse – jums galios tos pačios nuolaidos! Skamba teisingai, tiesa? Taip pat pridėjome personalizuotą nuolaidų taikymo funkcionalumą. El. parduotuvės administratoriai nuo šiol gali lengvai sukurti ir modifikuoti specialias sąlygas turinčius pasiūlymus kaip pvz.: „Pirk 3 už 2 kainą“, „Pegaso kolekcija“, gimtadienio nuolaidos ir kitus pasiūlymus.

Pateikiame pavyzdį, kaip apjungtų pardavimo kanalų (angl. omnichannel) naudojimas veikia Pegaso el. prekyboje. Jeigu nerandate ieškomos knygos internetinėje parduotuvėje, ją lengvai galite rezervuoti jums patogiame fiziniame knygyne. Ką daryti, jei nežinote, kuris knygynas yra arčiausiai jūsų?

Jums padės žemėlapis, rodantis jūsų dabartinę vietą ir visus Pegaso knygynus, esančius netoliese. Šis sprendimas naudingas ne tik knygynų klientams, bet ir Pegaso komandai. Magento integracija su kliento apskaitos, knygynų bei sandėlių sistema, automatiškai siunčia esminės informacijos atnaujinimus be jokio žmogaus įsikišimo. Tai reiškia, kad duomenys, reikalingi kasdieniams verslo sprendimams priimti, dabar yra pateikiami tiksliau, greičiau ir svarbiausia – be jokių papildomų pastangų.

 

Atsiskaitymas (angl. checkout)

Svarbus dalykas, kurį Pegaso komanda išskyrė kaip būtiną naujoje el. parduotuvėje, tai atnaujintas, dar patogesnis atsiskaitymo už prekes procesas. Buvo aišku, kad standartinio Magento sistemos funkcionalumo šiuo atveju nepakaks. Tam prireikė išskirtinai sukurtų (angl. custom) sprendimų. Klientas su mumis pasidalino reikalingais duomenimis, surinktais vartotojų testavimo ir tyrimų metu. Remiantis pateikta informacija, pateikėme techniškai išpildytą, duomenų rezultatus atitinkantį apsipirkimo proceso sprendimą.

Mes mėgstame duomenimis paremtus sprendimus, tad naujasis atsiskaitymo procesas buvo sudarytas iš šių 5 žingsnių:

  • Produktų peržiūra pirkinių krepšelyje
  • Fizinio arba juridinio adreso pridėjimas (jeigu klientui reikalinga sąskaita faktūra)
  • Pristatymo būdo pasirinkimas
  • Mokėjimo būdo pasirinkimas
  • Galutinė peržiūra

Dizainas

Dažnai mūsų darbe pasikartojantis poreikis – kad sistema padėtų sumažinti darbo krūvį darbuotojams. Bet kuris parduotuvės savininkas pritartų – sukurti turinį ir užtikrinti, kad jis atitinka prekės ženklo bei parduotuvės gaires, yra vienas iš laikui jautriausių uždavinių. Šiuo atveju, viltis, kad el. parduotuvės administratorius turės reikiamų HTML programavimo žinių, nėra išeitis. Todėl pritaikėme jau išbandytą sprendimą šiam projektui. Sukūrėme ir pridėjome būtent šiam projektui skirtus valdiklius (angl. widgets). Jie leidžia parduotuvės administratoriams pridėti norimą turinį, nesijaudinant dėl kiekvieno vizualinio ar grafinio elemento dydžio savybių – įkeliamas turinys automatiškai prisitaiko prie svetainės išvaizdos ir struktūros.

Dar geriau yra tai, kad už el. prekybą atsakingi darbuotojai galės naudoti ir pernaudoti valdiklius pagal savo poreikį. Jie gali būti naudojami keičiant parduotuvės išvaizdą ir valdant jos turinį:

  • Pridedant tekstą
  • Keičiant iliustracijas
  • Valdant padėtį ir poziciją
  • Pridedant banerius (reklamjuostes)
  • Įterpiant koreguojamus produktus ir paveikslėlius

Pegasas yra žinomas dėl savo išskirtinai gražaus dizaino bei grafinių elementų. Kertinis žingsnis buvo perteikti tai ir el. parduotuvėje. Žinodami, kad parduotuvės administratoriai dažnai keičia vizualinius elementus, šablonus, banerius (reklamjuostes) bei nuolaidas el. parduotuvėje, žinojome, kad būtent šie valdikliai padės jiems kurti nuoseklų prekės ženklo įvaizdį tam skiriant visiškai minimalias laiko sąnaudas.

 

Pagalba administratoriams

Žvelgiant iš parduotuvės administratoriaus pusės, atlikome keletą svarbių atnaujinimų, kurie išlipa iš įprastų Magento siūlomo funkcionalumo rėmų. Vienas jų – filtravimas. Turinys nuo šiol gali būti generuojamas automatiškai, pasirenkant iš anksto apibrėžtus filtrus ar iš anksto priskirtus atributus. Tai reiškia, kad parduotuvės administracijai nuo šiol nereikės rankiniu būdu pasirinkti visos kolekcijos, filtrų, kategorijų ar kito turinio, kadangi tai bus automatiškai padaroma už juos. Gera žinia – šis funkcionalumas veikia ir su importavimo funkcija!

Prekių pristatymo nustatymai yra dar vienas laiką taupantis pagalbininkas el. parduotuvės administratoriams. Dabar kiekvienas pristatymo būdas turi specialų numerį ir skirtingus, tam pristatymo būdui priskirtus laukelius. Jie gali būti pažymėti kaip privalomi, todėl nustačius pasirinktas taisykles, pirkėjas galės užbaigti pirkimą tik užpildęs reikalaujamus laukelius.

 

Rezultatas

Rezultatas – vizualiai žavinti el. parduotuvė, atitinkanti prekės ženklo turinio strategiją, kuri tuo pačiu gali būti atnaujinama ir pakeičiama vos keliais paspaudimais. Integracija su kliento apskaitos, produkto informacijos valdymo bei rinkodaros sistemomis (pavyzdžiui, naujienlaiškių rinkodara), įgalina efektyvią, laiką taupančią el. parduotuvės priežiūrą: tiek prekių likučio kontrolę, tiek komunikaciją, tiek produktų priežiūrą bei valdymą. Visa tai – neiškėlus kojos iš Magento administratoriaus sąsajos lango. Tai ne tik ženkliai pagerina darbo našumą, palengvina kasdienių sprendimų priėmimą, bet tuo pačiu atrakina daugybę verslo plėtros galimybių visam Pegaso knygynų tinklui.

Svarbu pabrėžti, kad tai tik pirminė produkto versija ir dar laukia daug gražaus darbo – pradedant dovanų kuponais (užuomina – dar efektyvesnis apjungtų pardavimų kanalų panaudojimas), baigiant renginių registracija, papildomais duomenų analizės įrankiais ir dar daugybe kitų integracijos galimybių. Ne paslaptis – kai kalbame apie Magento platformos integracijos ir išplėtimo galimybes, vienintelis ribojantis faktorius yra vaizduotė.

 

Komanda

  • 1 projektų vadovas
  • 1 front-end programuotojas
  • 2 back-end programuotojai
  • 2 UX/UI dizaineriai