Didžiausias internetinis knygynas

“Knygų klubas” – pirmasis oficialus knygų klubas Lietuvoje. Tai yra gerai žinomas internetinis knygynas, skaičiuojantis virš 100 000 aktyvių narių, kurie dalijasi skaitytomis knygomis bendraminčių bendruomenėse, aktyviai dalyvauja diskusijose bei naudojasi specialiais knygyno pasiūlymais.

 

Iššūkis

 

Pagrindiniai projekto prioritetai buvo svetainės greitis, patogus administratoriaus valdymo skydelis (angl. Admin panel) bei lankstumas. “Knygų klubo” elektroninės sistemos projekto įgyvendinimui buvo pasirinkta Magento 2 el. komercijos platforma. Tačiau iššūkiu tapo trumpas projekto įgyvendinimo laikotarpis – pradinę sistemos versiją reikėjo pabaigti vos per 6 mėnesius.

Tikslai

  • Greitas ir patogus pardavimų valdymas
  • Padidinti klientų lojalumą pagerinant vartotojo patirtį (angl. User Experience) bei sukuriant patrauklų vizualinį išpildymą
  • Išsaugoti ir išplėsti jau pamėgtas vartotojų funkcijas, tokias kaip „Metų iššūkis“

Diskusija

  • Bendros diskusijos su klientu metu buvo išgryninti svarbiausi funkcionalumai, kuriuos turėjome įgyvendinti per numatytą 6 mėnesių laikotarpį. Po diskusijos:
  • Turėjome aiškius prioritetus;
  • Sudarėme kliento vartotojų istorijų žemėlapius (angl. User story maps);
  • Apsibrėžėme artimiausių darbų planą.

Darbų pradžioje glaudžiai ir dažnai bendravome su klientu, siekdami tiksliai išsiaiškinti kliento poreikius, galimus sprendimus ir įgyvendinimo detales. Tuo pačiu, išsikėlėme 3 pagrindinius tikslus artėjantiems 6 mėnesiams:

  • Išspręsti el. parduotuvės krovos greičio problemas;
  • Palengvinti produktų įkėlimo procesą (prieš atnaujinimus šis procesas užtrukdavo 1-2 dienas, iki kol įkeltas produktas atsirasdavo parduotuvėje);
  • Išvystyti itin patogią vartotojo sąsają parduotuvėje, taip gerinant lankytojų pasitenkinimo ir lojalumo rodiklius.

Duomenų analizė – raktas į sėkmingą e-sistemos plėtrą

Pardavimų sistemos tobulinimo darbai prasidėjo nuo duomenų rinkimo iš “Google Analytics” platformos – išsiaiškinome, kurios produktų kategorijos dominavo “Knygų klubo” lankytojų pasirinkimuose.

Pasitelkę kitą įrankį, “Hotjar”, išsiaiškinome, kuriuose svetainės puslapiuose lankytojai praleidžia daugiausiai laiko, kurie – patys populiariausi, taip pat, kokios informacijos lankytojai dažniausiai ieško bei kurie mygtukai sulaukia daugiausiai paspaudimų.

Siekdami pažinti “Knygų klubo” lankytojus, išsiuntėme apklausas. Apklausų rezultatai padėjo susidaryti bendrą vaizdą apie lankytojų sąveiką su el. sistema bei jų pirkimų motyvus. Surinkti duomenys leido mums pasiruošti detalų naujosios el. sistemos planą, kuris patenkintų “Knygų klubo” lankytojų poreikius. Taip pradėjome sistemingus darbus prie sistemos dizaino bei funkcionalumo.

 

Sprendimas

 

Produktų valdymas

Pradėjome nuo produktų filtravimo funkcijos įgyvendinimo. Tam pasitelkėme pažangų daugiasluoksnės navigacijos įskiepį (angl. Advanced layered navigation module), kuris automatiškai sugeneruoja rezultatų puslapį pagal pasirinktas produkto savybes (pvz.: kaina, kategorija, kalba). Tuo pačiu pridėjome individualius, vartotojų poreikius atitinkančius filtrus, tokius kaip amžiaus grupės filtras vaikų literatūros kategorijoje.

Kainodara

Lanksčios akcinės kainos skaičiavimo funkcijai pritaikyti, standartinių Magento platformos funkcijų nepakako. Šį aspektą išsprendėme integruodami porą kainodaros įskiepių: “Special Promotions Pro” bei “Free Gift”. Dabar “Knygų klubas” el. parduotuvėje lankytojai gali pasinaudoti įvairiomis, asmeninėmis nuolaidomis (pvz. gimimo dienos proga).Taip pat, kadangi “Knygų klubas” dažnai teikia limituotas nuolaidas, sukūrėme ir įdiegėme galimybę keisti nuolaidos trukmę ne tik pagal dienų skaičių, bet ir pagal pasirinktas valandas (to įprastas Magento platformos funkcionalumas nesuteikia). Tuo pačiu pridėjome nuolaidų atgalinio laiko (iki pabaigos) skaičiuoklę produktų puslapiuose.

 

Vėliau įdiegėme įskiepį, leidžiantį el. parduotuvės administratoriui automatiškai priskirti produktams norimas etiketes, pavyzdžiui, 30%, 15%, 10% nuolaidas.

Be to, kadangi “Knygų klubas” siūlo dovanų kuponus, įdiegėme funkciją, kuri leidžia lankytojams atsiskaityti už prekes panaudojant dovanų kuponą. Lankytojai gali matyti tiek panaudotą dovanų kupono sumą esamam pirkiniui, tiek likusį kupono balansą kitam pirkimui.

“Metų iššūkis” yra itin mėgstama “Knygų klubo” klientų funkcija. Metų pradžioje lankytojai užsiregistruoja knygų skaitymo iššūkiui. Metų eigoje lankytojai prideda perskaitytas knygas į virtualias knygų lentynas, o pačias knygas vertina, komentuoja. Metų pabaigoje aktyviausi lankytojai yra apdovanojami įsteigtais prizais. Kadangi šis funkcionalumas buvo sukurtas senoje kliento sistemoje, jis buvo patobulintas, atnaujintas ir perkeltas į naują Magento 2 platformą. Lig tol buvusi “Metų iššūkio” informacija buvo perkelta į Magento, išlaikant skaitytojų informaciją ir progresą.

 

Užsakymų valdymas

Nuo pat bendradarbiavimo pradžios, klientas žinojo, kad jiems reikalingas patogus užsakymų valdymas. Buvo priimtas sprendimas modifikuoti Magento užsakymų srauto atvaizdavimą, tad dabar, kliento patogumui, Magento generuoja XML formato užsakymo failą ir siunčia jį į SAP duomenų apdorojimo ir valdymo sistemą. 

Siekdami pilnai optimizuoti užsakymų valdymo procesus, sukūrėme skirtingų statusų atvaizdavimą kiekvienam užsakymui: užsakytas, paruoštas siuntimui, išsiųstas, parengta sąskaita-faktūra, ir t.t.

Svetainės greitis ir patogumas

Siekdami pagreitinti svetainės veikimą, integravome “Varnish” HTTP greitintuvą ir pritaikėme svetainę populiariausiems mokėjimo metodams: el. bankininkystei, Paypal ir kitiems.

Patogesniam apsipirkimui įdiegėme platesnį pristatymo būdų pasirinkimo spektrą: Omniva bei LP Express paštomatus, siuntų terminalus ir tarptautinį pristatymą į namus.

Taip pat, įdiegėme “Mega Menu” funkciją, kuri leidžia el. parduotuvės administratoriui patogiai ir greitai modifikuoti meniu kategorijas, antrines kategorijas, bei pridėti naują informaciją.

Dizainas

Mūsų UX/UI specialistai darbą pradėjo nuo pagrindinio puslapio tobulinimo. “Knygų klubo” sistemoje yra daugiau nei 25 000 produktų ir didelis skaičius aktyvių akcijų bei nuolaidų, kintančių kasdien. Labai svarbu atėjusiam lankytojui tiek parodyti akcines prekes, tiek tuo pat metu išlaikyti pagrindines el. parduotuvės funkcijas matomas.

 

Kiekvienai kategorijai pasirinkome rodyti tarpinį kategorijos puslapį, kuris susideda iš valdiklių ir reklaminių antraščių (banerių). “Knygų klubas” sistemos administratorius gali lengvai ir greitai valdyti turinį, pridėti naujus banerius ir modifikuoti produktų sąrašus pagal asmeninius pageidavimus ir poreikius.

Produkto puslapis

“Knygų klubo” el. sistema talpina didžiulius kiekius informacijos. Mūsų užduotis buvo surūšiuoti, paskirstyti informaciją produktų puslapiuose, kad juos būtų lengva ir rasti, ir perskaityti. Didžiausią dėmesį skyrėme knygos viršeliui, aprašymui ir unikalioms produkto nuolaidoms.

Analizuodami minėtos apklausos rezultatus pamatėme, kad dažniausi “Knygų klubo” klientų prekių įsigijimo motyvai yra nuolaida ir kitų klubo narių rekomendacijos. Dėl to, skyrėme dėmesį aiškiam kitų vartotojų rekomendacijų išskyrimui produkto puslapyje.
Dar įdomu tai, kad “Knygų klubo” klientai yra linkę pirkti mėgiamų autorių knygas, todėl kiekvieno produkto puslapyje pridėjome atskirą sekciją apie autorių bei kitas jo parašytas knygas.

Pirminės dizaino versijos paruošimas užtruko mėnesį, po kurio sekė naujojo dizaino testavimas su potencialiais “Knygų klubo” klientais. Testavimo metu, vartotojai buvo paprašyti rasti tam tikrą knygą, o mes stebėjome jų veiksmus sistemoje. Mes taip pat tikrinome sistemos patogumą naudotis bei ar, ir kaip, lankytojai randa svarbius mygtukus, kategorijas ir kitas funkcijas. Pirmojo testavimo metu naudojomės “Invision” vartotojų veiksmų stebėjimo įrankiu.

Rezultatai buvo itin vertingi. Pamatėme, kad pirmajame naujo svetainės dizaino variante liko keletas neišspręstų keblumų. Vienas jų – lankytojai ne visada suprasdavo kaip naudotis filtravimo funkcija, kadangi buvo pripratę prie prieš tai buvusių kategorijų rūšiavimo. Ši ir kitos panašios problemos buvo išspręstos, tad antrojo testavimo metu, patvirtinome naująjį svetainės dizainą. Toliau sekė mobilios versijos išpildymas.

Procesas

Projekto įgyvendinimas

Įgyvendindami šį projektą, vadovavomės “Agile Scrum” metodologija – projektą realizavome dviejų savaičių distancijomis (angl. sprints). Prie projekto dirbo 3 back-end programuotojai, 2 front-end programuotojai, 1 UX dizaineris ir 1 projektų vadovas.

Šiame aprašyme rasite tik pirminio projekto vystymo etapą, kurį atlikome remdamiesi minimalias privalomas funkcijas turinčio produkto principais (angl. Minimal marketable product arba MMP). 

Per 6 mėnesių darbo laikotarpį, išvystėme pagrindinius numatytus funkcionalumus, kurie lėmė sėkmingą ir patikimą sistemos veikimą

Antrajame projekto vystymo etape el. sistema bus patobulinta papildomomis funkcijomis, kurios užtikrins nepriekaištingą vartotojų patirtį naudojantis “Knygų klubo” sistema.