“CELSIS” – INDIVIDUALI GARANTIJOS SISTEMA

„Celsis“ yra Lietuvos kompanija, prekiaujanti šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo bei vonios įranga. “Celsis” buvo įkurtas 1994 m. ir skaičiuoja jau trečiąjį savo veiklos dešimtmetį. Įmonė užsiima didmenine bei mažmenine prekyba, pasinaudodama savo gerai išvystytu logistikos tinklu bei plačiu produktų asortimentu: nuo šildymo katilų ir saulės energijos kolektorių iki vandens maišytuvų bei vonios įrengimų.

„Celsis“ tiesiogiai dirba su tiekėjais, mažmenininkais, įrangos montuotojais bei individualiais klientais visoje Lietuvoje. Kadangi didžioji dalis produkcijos importuojama tiesiai iš gamintojų, „Celsis“ neretai atsako už įrangos pristatymą, garantiją, popardaviminį aptarnavimą ir kitas paslaugas.

Siekiant padaryti garantijų išdavimo bei paslaugų po pardavimo procesą greitesnį ir našesnį, įmonė nusprendė sukurti savo vidinę sistemą, kurią galėtų naudoti su “Celsiu” bendradarbiaujantys santechnikai bei montuotojai. Tačiau „Celsiui“ reikėjo programinės įrangos vystymo partnerių, kurie turėtų žinių ir patirties vystant skaitmeninius sprendimus. Čia prie jų prisijungė Adeo Web komanda.

Iššūkis

Sistema turėjo susitvarkyti su tūkstančių produktų garantine informacija bei vadyba, įskaitant šildymo katilus, oro kondicionierius ir kitus produktus. Kai nepriklausomas rangovas įmontuoja „Celsis” suteiktą katilą, jis turi įvesti produkto informaciją bei dokumentaciją į sistemą. Sistema bus naudojama surinkti visus reikiamus produktų dokumentus bei serijos numerius, stebėti priežiūros bei aptarnavimo ciklus, leisti vartotojams sekti bei patvirtinti įdiegtos įrangos garantinę informaciją.

Sprendimas

Projektui buvo pasirinktas Symfony karkasas (angl. framework) dėl jo plačių pritaikymo bei konfigūravimo galimybių. Kaip įprasta, sistemą kūrėme nuo pagrindų, tad procesas prasidėjo nuo kickoff dirbtuvių, siekiant tiksliai suprasti mūsų kliento poreikius pirminei produkto iteracijai (angl. minimum viable product, MVP). Po šių dirbtuvių mes turėjome galutinį sistemai reikalingų specifikacijų sąrašą ir buvome pasiruošę kibti į darbą.

Sekančiame etape galėjome pradėti kurti sistemos griaučius (angl. wireframe). Tam, kad įsitikintume, jog sistema vystoma tiksliai pagal kliento poreikius, klientas buvo reguliariai informuojamas apie užduočių ir projekto progreso statusą.

Pagrindinės funkcijos, reikalingos vartotojams ir administratoriams, skyrėsi. Kadangi vartotojai (santechnikai, rangovai) yra Celsis“ įrangos montuotojai, jie privalėjo turėti galimybę įvesti produkto informaciją į sistemą. Taip pat buvo įdiegta funkcija, kuri ne tik leistų įvesti užsakymo informaciją, bet ir parinkti įrenginio tipą (vidinis, išorinis, Monoblock), pasirašyti dokumentus bei garantijos sutartį, pridėti produkto įrengimo nuotraukas ir papildomas pastabas apie montavimą. Vartotojai taip pat gali sistemoje ieškoti įrangos serijos numerio, kad patvirtintų, ar ji sumontuota. Be to, sistema leidžia santechnikams ir rangovams pridėti garantijos prierašus bei atskirą diegimo/aptarnavimo istoriją kiekvienam užsakymui.

Sistemos administratoriai turi užtikrinti, jog visi dokumentai yra teisingi ir patvirtinti, o taisymo darbai atlikti laiku. Šiam tikslui mes sukūrėme plačią filtrų sistemą, kuri leidžia „Celsis“ administratoriams skirstyti visus duomenis pagal kliento informaciją, objekto informaciją, įrangos tipą ir serijos numerį, įrengimo datą ir statusą, aptarnavimo intervalus ir kitus parametrus.

Administratoriai taip pat gali ieškoti serijos numerio tam, kad rastų įrangą ir patikrintų dokumentaciją. Kai kuriais atvejais dokumentai, kurie pasiekia „Celis“, nėra pasirašyti rangovo, tad mes sukūrėme funkciją, kuri leistų administratoriams pasirašyti dokumentus jau pačioje sistemoje.

Administratoriaus valdymo skydelis (angl. Admin panel) leidžia administratoriams valdyti vartotojų prieigą bei roles (įrangos montuotojas, administratorius), garantijos sąlygas, aptarnavimo ciklus bei kontroliuoti sistemos atributus (pvz. padaryti tam tikrus dokumentacijos laukelius privalomus užpildyti ar neprivalomus).

Projekto vystymo metu klientui iškilo poreikis papildomoms funkcijoms – privalomų ir neprivalomų laukelių priskyrimas produkto dokumentacijoje, failų importavimo taisyklės, informacijos valdymas sistemos administratoriams ir t.t.. Galiausiai, pati sistema buvo pritaikyta būti patogiai naudojama įvairiais įrenginiais – kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais ir kt..

Rezultatas

Kai visų pirminei iteracijai (MVP) versijai būtinų funkcijų vystymas buvo baigtas, projektas įžengė į testavimo fazę. Kaip įprastai, pirmąjį testavimo raundą įvykdė mūsų vidiniai testuotojai (QA) bei projektų vadovai. Tik tuomet projekto testavimas buvo perduotas klientui.

Galų gale, po 6 mėnesių intensyvaus darbo sistema buvo paleista. Ją jau naudoja didelė dalis “Celsio” administratorių bei rangovų. Žinoma, jokia sistema niekuomet nebūna absoliučiai “baigta“, kadangi visuomet yra vietų, kurias galima tobulinti.

Projektas bus vystomas toliau, kai bus gautas įvertinimas ir grįžtamasis ryšys iš nepriklausomų rangovų, tačiau jau dabar aišku, jog sistemai praverstų keli patobulinimai: kitų produktų sujungimas sistemoje, patobulintas administratoriaus valdymo skydelis, papildomų kalbų integracija ir kitos funkcijos.

 

Komanda

1 projekto vadovas
1 testuotojas
1 frontend programuotojas
1 backend programuotojas