Kurti verslą – lyg važiuoti dviračiu

Paulius Nagys - Adeo Web Co-Founder

Paulius, Co-founder

Minant pedalus mano galvoje kartais įvyksta išties įspūdingi procesai – užplūsta pozityvios mintys ir sekundei atrodo, kad galėčiau nesustodamas taip apsukti visą gaublį. Vieni geriausias idėjas susapnuoja, kitiems jos ateina medituojant, o man jos kyla būtent minant pedalus.

Kai skirtingas veiklas darai pakankamai ilgai ir dažnai, neišvengiamai imi įžvelgti paraleles tarp jų. Taip galiausiai supratau, kad dviračio minimas turi labai daug panašumų su kita veikla, kuriai skiriu didžiąją dalį savo laiko – verslų vystymu.

Viskas padaroma žmogaus energija

Koks inovatyvus verslas bebūtų, jis neturi autonominių variklių, už kiekvieno iš jų pirmiausia stovi žmogus. IT sektoriuje šiandien tai pastebėti galime ypač gerai – industrijai trūksta žmogiškųjų resursų, todėl dažna kompanija negali judėti pilnu tempu ir imtis naujų projektų, kol nepripildo savo bako nauja energija.

Visgi, kaip su dviračiu negalime įsibėgėti iki 100km/h, taip ir žmogaus laikas, galimybės ir koncentracijos lygis turi ribas. Tarsi apeidami vėjo pasipriešinimą, turime galvoti apie efektyvumo pakėlimą bei didesnės vertės sukūrimą tose sąlygose, kurias šiandien turime.

Gal tu neišradinėk dviračio?

Sukurti kažką dar nematyto yra ypač sunku. Tam reikia daug kartų bandyti, daug kartų pasiduoti ir vėl sugrįžti prie eksperimentavimo stadijos. Gaila, kad naujų idėjų paieška ant mūsų gimtosios žemės vis dar dažnai suprantama kaip neefektyvus laiko švaistymas. 

Tam apibūdinti net turime posakį „neišradinėk dviračio“. Įdomus faktas tas, kad pačiose inovatyviausiose šalyse šis posakis neegzistuoja. Ten žmonės dviratį išradinėja vėl ir vėl. Ir, rodos, jiems pavyksta. Reikia tik laiko, kantrybės ir šiek tiek pamišimo.

Ir čia nesunkiai galima nubrėžti dar vieną paralelę su verslu. Būtina suprasti, kad progresas rinkose yra neišvengiamas ir šiems pokyčiams tinkamai pasiruošti reikia dedikacijos, fokuso ir gebėjimo kaskart pamatyti situaciją pašaliečio akimis.

Dažnai matome, kad kompanijos, minančios nepakankamai stipriai, nukrenta ant šono, o tos, kurios pedalus iškart užsėda visa jėga, greitai perdega.

Maratonas be finišo

Atrodytų, dviračių sporte, kaip ir bet kuriame kitame, viskas susiveda į pirmos vietos gaudynes. Vis tik, puikus A. Matelio filmas „Nuostabūs lūzeriai“ pademonstravo, kad taip nutinka toli gražu ne visada. Pasirodo, komandiniame dviračių sporte yra nemažai atletų, kurie mina tūkstančius kilometrų puikiai suprasdami, kad jokio medalio finiše neužsikabins. Vienų misija yra tiesiog pralaužti ledus kitiems. Analogijų toli ieškoti nereikia – Netflix 100 milijonų registruotų naudotojų surinkti užtruko 10 metų, o Disney tai padarė vos per 16 mėnesių.

Ir versle dažnai turime situacijas, kai mažai pastebimi žmonės padaro didžiausius darbus. Jie tarsi turėtų gauti didžiausius dėmesio spindulius, bet neretai nutinka atvirkščiai ir tas sunkus komandos įdirbis lieka nepastebėtas plačiosios auditorijos. Tokių žmonių nuolat ieškau ir stengiuosi išgirsti jų svajones – ką jie iš tiesų nori išrasti, atrasti, sukurti – kad galėtume jiems suteikti įrankius.

Tik judėdamas gali išlaikyti balansą

Balanso reikia visur: derinant darbą su gyvenimu už jo durų, ieškant skirtingo požiūrio žmonių sinergijos, bandant surasti kompromisus su klientais.

Visgi, kartais atrodo, kad versle konkuruojame ne su savimi, bet su gigantiškų įmonių ar super sėkmingų startupų primestomis taisyklėmis bei standartais. Man dviratis pirmiausia simbolizuoja laisvę, neribotas savaimines judėjimo galimybes, gerą valią ir pažadą rytoj būti geresniu savimi. Tai yra įspūdingas žmogaus išradimas, įrodantis, kad per pasaulį galime judėti greitai, tvariai ir dinamiškai. Gal taip įmanoma ir su verslu?

Jei kas nori prasiminti drauge, parašykite komentarą ar žinutę. Išbalansuosime laiką ir vietą.

Paulius Nagys - Adeo Web Co-Founder

Paulius, Co-founder

Verslo ir dviračių entuziastas, prieš daugiau nei dešimtmetį įkūręs „Adeo Web“.