Keliamės į naujus namus. Kaip atrodys „popandeminis“ biuras?

Akvilė, Head of People

Savanorių prospekto „Blasteryje“ su „Adeo Web“ praleidome daugiau nei penkerius metus. Čia gerokai ūgtelėjome, todėl atėjo metas, kai norime ieškoti modernesnės, ergonomiškesnės ir saugesnės (duomenų bei infrastruktūros prasme) darbo vietos. Kadangi per šį laiką stipriai pasistiebėme verslo tvarumo prasme, ir namų ieškome tvaresnių.

Naujos patalpos tapo gera galimybe ne tik įgyvendinti užgyventus pokyčius, bet ir prisitaikyti prie pastaraisiais metais radikaliai kintančio darbo aplinkos konteksto. Nusprendėme keltis į patį Kauno vidurį – BLC verslo centrą – kur šiandien turime baltą popieriaus lapą ir tuščias sienas. Lieka tik vienas klausimas: kuo jas užpildysime?

Pirmiausia – ko šiandien nori komanda?

Biuro planavimas yra kompleksiškas reikalas. Nemanome, kad tokius sprendimus turėtų priimti tik vadovai, todėl pirmiausia išsiaiškinome darbuotojų poreikius. Padarėme paprastai ir paklausėme savo komandos: o kaip jums dirbti geriausia? Gauti atsakymai parodė kelias labai aiškiais kryptis:

  • Pusė darbuotojų nori dirbti pilną dieną biure. Nepaisant pandeminių pokyčių, didelei daliai komandos yra priimtinas tradicinis darbo modelis.
  • 70% darbuotojų nori turėti fiksuotą darbo vietą. Nors planuojame ir dalinį kilnojamos darbo vietos (hotdeskingo) įgyvendinimą, didesnei daliai komandos norisi turėti savo nuolatinį kampą.
  • Komanda nori dirbti mažuose kabinetuose. Panašu, kad didžiulių atvirų erdvių era eina į pabaigą – dauguma darbuotojų nori dirbti nedideliuose kabinetuose, talpinančiuose iki 6 žmonių.

Tiesą sakant, atsižvelgiant į pastarųjų metų kontekstą, laukėme kiek drastiškesnių rezultatų. Ko gero, nemažai įtakos padarė tai, jog mūsų kompanija su nuotolinio darbo kultūra yra pažįstama ne vienerius metus, todėl karantininės darbo sąlygos nesukėlė didelio vidinio šoko. Padidinome šių principų intensyvumą ir galiausiai gavome hibridinį modelį, prie kurio nusprendėme pasilikti ilgam.

Skaičiuojame, kad net gyvenimui grįžus į normalų ritmą, biuro lankymo pokyčiai nebus drastiški – apie pusę komandos narių norės turėti pastovias darbo vietas. Kita dalis bus migruojanti ir ateis 1-2-3 dienas per savaitę darbams, kuriems reikia daugiau asmeninio kontakto. Turime vos porą žmonių, kurie į biurą sugrįžti nebenorėtų, todėl mažesnio ploto biuro idėjas iškart atmetėme ir nusprendėme įsikurti pilna koja.

No alt text provided for this image

Biuro planavimas yra kompleksiškas reikalas. Nemanome, kad tokius sprendimus turėtų priimti tik įmonės vadovai. Padarėme paprastai ir paklausėme savo komandos: o kaip jums dirbti geriausia?

Biuras – erdvė, kurioje norisi būti

Planuodami naująsias patalpas norime skirti didelį dėmesį jaukumui. Patys nuoširdžiai tikime, kad ofisas pirmiausia turėtų priminti bičiuliškus namus, į kuriuos būtų smagu užsukti, o ne vietą, į kurią kasdien privalu ateiti.

Vienu iš būdų, kaip to pasiekti, tapo didelių atvirų erdvių, kuriose sėdėtų keliasdešimt žmonių, atsisakymas. Išsisklaidžius visuotiniam open space žavesiui, norėjome grįžti į uždaresnius ir privatesnius kabinetus, kuriuos komandos galėtų individualizuoti savo poreikiams ir ten netrukdomos dirbti. Per karantiną gavome priverstinę progą įsitikinti, kad gerokai efektyviau dirbasi tada, kai niekas šalia nedaro skambučio su klientu ar emocingai neaptarinėja projekto detalių. Surprise surprise.

Iš senojo biuro atsinešėme ir nemažai erdvės planavimo pamokų, kaip turimus kvadratinius metrus išnaudoti efektyviau. Pavyzdžiui, anksčiau turėjome didelius susitikimų kambarius, galinčius talpinti 8 ar 10 žmonių. Vėliau supratome, kad gerokai dažniau tą kambarį užima vienas žmogus su skambučiui paruošta kamera.

Kita erdvė, kurią dažnai rasdavome darbuotojų pageidavimų sąraše – izoliuota vietą poilsiui. Čia svarstėme įvairius variantus nuo specialių rekreacinių erdvių iki kapsulių poilsiui. Apsistojome ties… miego kambariu. Kol kas mums tai vis dar šviežiai skambanti naujiena, tad ten išmiegotas valandas ir atneštas naudas galėsime suskaičiuoti tik po kurio laiko. Lauko terasa, žvelgianti į atnaujintą Vienybės aikštę irgi turėtų tapti populiaria atsipalaidavimo vieta.

No alt text provided for this image

Lokacija, saugumas ir tvarumas

Verslo centrų augimas, panašu, neketina sustoti, todėl dairydamiesi naujų patalpų turėjome nemažą pasirinkimų puokštę. BLC centrą pasirinkome dėl lokacijos (miesto centras, visai šalia universitetinė bendruomenė, maisto įstaigos), pritaikymo poreikiams galimybių ir dėmesio darbuotojų gerbūviui.

Tą gerbūvį, žinoma, didžiąja dalimi kuriame patys, tačiau tokie aspektai, kaip, pavyzdžiui, į darbuotojų savijautą orientuotas tarptautinis FitWel sertifikatas, padeda būti užtikrintiems dėl vystytojo įdedamų extra pastangų.

Karantinas įpūtė ir nemažai alternatyvių idėjų žmonių bendravimui, pavyzdžiui, 1 on 1 pokalbius kabinete, pakeitė gyvi susitikimai einant lauke. Tikime, kad patrauklios miesto centro erdvės leis tai paversti nuolatine praktika ir dar išplės komandos bendravimo būdus.

Be to, vienu iš svarių biuro pasirinkimo faktorių tapo ir galimybė susitvarkyti patalpas pagal tarptautinius ISO standartus. Kadangi dirbame su svarbiais klientų duomenis, norime turėti sąlygas juos laikyti maksimaliai saugiai ir klientų pasitikėjimą „Adeo Web“ kilstelti dar aukščiau.

No alt text provided for this image

Tai... kada susitinkam?

Su komanda sutariame, kad erdvės pakeitimas yra šiek tiek daugiau nei nauja lubų spalva – kartu su tuo ateina ir nemažai pokyčių organizacijos viduje bei keičiasi darbuotojų tarpusavio dinamika. Nekantraujame atidaryti naujas duris ir tikime, kad tokie namai ne tik kilstels mūsų visų komfortą į kitą lygmenį, bet ir padės dar labiau sutvirtinti ryšius.

Naujajame biure jau kyla sienų pertvaros ir užsakinėjame jam baldus, o kaspiną nukirpti ir duris atverti planuojame dar vasarą. Netrukus pakviesime kavos ☕